درمان های دستی یا مانيپولاسيون ستون فقرات چیست؟

درمان های دستی یا مانیپولاسیون در اریکه پرسپولیس

درمان های دستی یا مانيپولاسيون چیست؟

“مانيپولاسيون ” يا ” درمان هاى دستى ” روش اصلاح و تنظيم ستون فقرات و مفاصل باسرعت بالا ودامنه کم  توسط دستان درمانگر ( متخصص طب فیزیکی و توانبخشی )است.
اين روش بر اين پايه ى علمى استوار است كه اختلالات جزئى در راستاى ستون فقرات و مفاصل كوچك بين مهره اى،    مي تواند موجب بروز دردهايى در اندامهاى محيطى و بدن شود. در اين روش پزشك متخصص با يافتن سگمان منشاء اختلال ، و با بكارگيرى مانور هاى تخصصى ، با نيرويى كه توسط دست به سگمان مورد نظر وارد   مي كند، مفصل درگير را با رعايت نكات آناتوميك، تا انتهاى دامنه ى حركتى نرمال حركت داده و با اصلاح جهت حركت مفصل، اختلال ايجاد شده را اصلاح   مي نمايد.

درمان گردن

روش کار پزشک متخصص طب فیزیکی:

در اين روش پزشك متخصص با يافتن سگمان منشاء اختلال و با بكارگيرى مانور هاى تخصصى، با نيرويى كه توسط دست به سگمان مورد نظر وارد مي كند، مفصل درگير را با رعايت نكات آناتوميك تا انتهاى دامنه ى حركتى نرمال حركت داده و با اصلاح جهت حركت مفصل، اختلال ايجاد شده را اصلاح مي نمايد.
اين روش اولين بار توسط پزشكى فرانسوى با نام پروفسور مين و با الهام گرفتن از طب سنتى فرانسه و تطبيق آن با اصول طب مدرن ، ابداع شد.

کدام پزشک از این روش درمانی استفاده می کند؟

پزشك متخصص طب فيزيكى به خوبى از موارد منع به كارگيرى اين روش آگاه است و در صورتى كه اين روش با رعايت نكات ايمنى و توجه به موارد انديكاسيون و كنترانديكاسيون آن انجام شود روشى بی خطر و بسيار مؤثر خواهد بود. اثر آن آنی است و موجب درمان فوری مشکلی می گردد که با مصرف دارو بهبود نمی یابد مانند درمان جابجایی مفاصل فاست بین مهره ای

دنبال راهکار درمانی هستید؟

مطالعات زیادی  بیانگر این مطلب هستند که درمان های دستی تاثیر بسیار زیادی در درمان دردهای ستون فقرات داشته اند . درهر دو شعبه کلینک توانبخشی اریکه پرسپولیس  می توانید از تخصص و تبحر بهترین متخصصان طب فیزیکی وتوانبخشی جهت این نوع درمان استفاده نمایید.

متخصصین ما تازمان بهبودی کامل همراهتان هستند.

جهت مشاوره رایگان به شماره واتساپ 09204238677 پیام دهید.

زمان جوابدهی درمان دستی یا ماینپولاسیون:

جوابدهی این روش درمانی به همراه سایر درمان ها مثل فیزیوتراپی و تجویز دارو تکمیل می گردد و روشی موثر در درمان فوری دردهای مزمن سیستم اسکلتی عضلانی ناشی از اختلال راستا و عملکرد آن می باشد.

مرکزجامع توانبخشی اریکه پرسپولیس به صورت کاملاً اصولی و حرفه‌ای در زمینه خدمات توانبخشی و پزشکی فعالیت می‌کند. لیزر پرتوان، مگنت تراپی، شاک ویو، طب سوزنی، ورزش درمانی و حرکات اصلاحی از مهم‌ترین ارائه شده توسط این مرکز می‌باشد. فیزیوتراپی بخش‌های بسیار گسترده‌ای داشته و برای درمان مشکلات گردن، کمر، شانه، لگن، دست، پا و زانو بسیار مؤثر و مفید است.

در این مرکز جدیدترین دستگاه‌های مورد نیاز برای انجام فیزیوتراپی مورد استفاده قرار گرفته و متخصصین بسیار با تجربه‌ای در این زمینه به کار گرفته شده‌اند.

متخصصین ما در این مرکز گام به گام تا بهبودی کامل همراه شما هستند.